Marti
25
Iulie

Proiect realizat cu sprijinul financiar al Guvernului României
Departamentul pentru Relaţii Interetnice
şi implementat de către Institutul Intercultural Timişoara


 






 

Cauta

(cautare cu diacritice)
Albanezi
Armeni
Bulgari
Cehi
Croaţi
Evrei
Germani
Eleni
Italieni
Macedoneni
Maghiari
Polonezi
Români
Romi
Ruşi
Ruteni
Sârbi
Slovaci
Tătari
Turci
Ucraineni
Arabi
Chinezi
Indieni
Iranieni
Universal
Migrant in Romania
dialog2008
Jul 2017 August 2017 Sep 2017
D L Ma Mi J V S
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
   
Sep 2017 2017Sep 2018
1 Ianuarie
2 Februarie
3 Martie
4 Aprilie
5 Mai
6 Iunie
7 Iulie
8 August
9 Septembrie
10 Octombrie
11 Noiembrie
12 Decembrie
Departamentul pentru Relaţii Interetnice
Institutul Intercultural Timişoara
 
Augustin
28-08-2017 - Slovaci

Augustin (13 Noiembrie 354 – 28 August 430) a fost unul din cei 4 părinţi ai Bisericii Occidentale / alături de Ambrozie, Ieronim şi Grigore cel Mare. Augustin Hipona a trăit pe terioriul Algeriei de azi şi a fost episcop, filozof, teolog, doctor al bisericii. Opera sa a fost o punte de legătură între filozofia antică şi cea medievală. În tinereţe a studiat retorica. Impresionat de Cicero, s-a profilat pe filozofie. După convertirea sa la creştinism (387), a devenit în 396 episcop în nordul Africii. Teologia sa a influenţat gândirea lui Martin Luther, care iniţial aparţinuse Ordinului Augustinian – Slovacii din România fiind majoritar luterani îl comemorează pe Augustin la fiecare 28 August. Din punct de vedere politic, Augustin vedea organizarea de stat ca fiind folositoare şi a luptat pentru despărţirea dintre stat şi biserică. În opera sa târzie, "Despre Cetatea lui Dumnezeu” aprecia istoria omenirii ca pe o evoluţie a cetăţii terestre, a oamenilor, ce aspirau spre Cetatea lui Dumnezeu / identificată cu biserica. El explica decăderea Imperiului Roman prin faptul că devenise un loc păgân, care a trebuit să facă loc Cetăţii lui Dumnezeu, adică bisericii. În vremea Reformei, de la Augustin a fost preluată în special concepţia despre predestinare şi istorie ca tămăduitoare; a fost primul filozof care a luat în considerare istoria ca fiind necesară în educarea oamenilor şi pentru lichidarea răului.

 



< inapoi

© 2008 Institutul Intercultural Timisoara. Toate drepturile rezervate.